KIRGIZİSTAN’DA DEĞERLER EĞİTİMİ “ADEP DERSİ” ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ ÜZERİNE İNCELEME
0 - Yorum Yap
Kategori
Marka
Stok Kodu
SC1837
YAZAR ADI
Kubat Ali TOPÇUBAY
EBAT
16 x 24
SAYFA SAYISI
170
ISBN
978-625-6398-64-1
KAPAK
Amerikan Cilt
BASIM YILI
2022
KAĞIT
Enso
EK ÖZELLİK
1967. Yayın
BASKI
UZUN DİJİTAL
TEMEL ALAN
İLAHİYAT
BASKI SAYISI
1. BASKI
KİTABIN DİLİ
TÜRKÇE
YAYIN KOORDİNATÖRÜ
Ceyda ŞEREFLİOĞLU
YAYIN YÖNETMENİ
Sinem ZORLU
0,00 TL
Tahmini Kargo: 3 - 5 iş günü
Kırgız Cumhuriyetinin laik yapısı din eğitimine ayrı bir anlam yükleyerek milli değerleri ön plana çıkaran değerler eğitimi yaklaşımını benimsedi. Başka bir ifade ile devlet kurumlarının din eğitimi ile meşgul olmaması anlayışı ağırlık kazandı. Bu anlayış din konusunu kültürel miras şeklinde ele alan değerler eğitimi yaklaşımını tercih etti. Böylece "Adep Dersi” din hakkında genel bilgi veren, din olgusunu kültürel miras değerlendiren, dini tanımlayıcı ve betimleyici bir ders olarak değerlendirildi. Değerler eğitimi bağlamında ortaya çıkan "Adep Dersi” öğretmenlerinin yeterliklerini tespit etmeyi ve bu alandaki gelişmeleri, yasal düzenlemeleri ortaya koymaya çalıştığımız araştırmamız üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde neden bu çalışmaya ihtiyaç duyuldu, neleri amaçladık, önemi nedir, bu çalışmayı nasıl ele aldığımızla ilgili paylaşımda bulunduk. Çalışmamızın ikinci bölümünde ise Kırgızistan’da Kültürel miras olarak sunulan din öğretiminin gelişimi, yasal çerçevesi Adep Dersi Öğretmenleri Yeterliklerini ortaya koymaya çalıştık. Son bölümde öğretmenlerin yeterlik düzeyleri ile ilgili bulgular ve yorumlara yer verdik. Bunların yanında araştırmanın sonucu değerlendirerek önerilerimizi sunmaya gayret ettik.
Bu ürüne ilk yorumu siz yapın!