İSLAM MEDENİYET TARİHİ ARAŞTIRMALARI III (Eğitim - Kültür - Müessese)
0 - Yorum Yap
Kategori
Marka
Stok Kodu
SC2177
YAZAR ADI
Ahmet İNANIR, Abdulmuttalip IŞIDAN, Hakan TEMİR, Kubat Ali TOPÇUBAY, Muhammet OKUDAN, Nazım ÇINAR, Ramazan DİLER, Selçuk KIRTEPE, Ş. Muhammed DUALI, Gül ERKANAT
EDİTÖR
Kubat Ali TOPÇUBAY, Selçuk KIRTEPE
EBAT
16 x 24
SAYFA SAYISI
272
ISBN
978-625-6569-87-4
KAPAK
AMERİKAN CİLT
BASIM YILI
2023
KAĞIT
ENSO
EK ÖZELLİK
2300. Yayın
KAPAK TASARIMI
Esra AYGAR
BASKI
UZUN DİJİTAL
TEMEL ALAN
İLAHİYAT
BASKI SAYISI
1. BASKI
KİTABIN DİLİ
TÜRKÇE
YAYIN KOORDİNATÖRÜ
Ceyda ŞEREFLİOĞLU
YAYIN YÖNETMENİ
Selva ALİM
0,00 TL
Tahmini Kargo: 3 - 5 iş günü
Ahmet İnanır, Türkçe yazılmış "Risâle fi’l-mesh ale’l-huffeyn” adlı risâlenin âidiyet sorununu inceleyerek, gerçek müellifinin kim olduğunu tespit etmeyi amaçlarken, Abdulmuttalip Işıdan, Arapça öğretim sürecinde kültürel ögelerin kullanımının Arapça öğretimine etkilerini ele almıştır. Hakan Temir, salgını, idarenin meşruiyeti üzerinden sorgulayarak dinî ve siyasî açıdan yorumlamış, Kubat Ali Topçubay ise Türkistan bölgesindeki Müslümanların eğitimini farklı yönleri ile araştıran Ostroumov’un İslam mektepleri ile ilgili makalelerini incelemiştir. Muhammet Okudan 17. ve 18. Yüzyıllarda Tokat’ta kurulan vakıfları hizmet amaçlarına göre değerlendirirken, Nazım Çınar ise tasavvufî bir bakış ile kalbî varoluşa yönelmiştir. Ramazan Diler İslam eğitim tarihi öncülerinden olan Hatîb el-Bağdâdî’nin "el-Fakîh ve’l Mütefakkîh” adlı eserini eğitim ahlakı çerçevesinde ele almış, Selçuk Kırtepe de gençlerin gözünden en önemli toplumsal problemleri tespit etmeyi amaçlamıştır. Şir Muhammed Dualı ile Gül Erkanat 19. yüzyılın sonlarında Tokat ve çevresindeki gayrimüslim okullarını ve misyonerlik faaliyetlerini arşiv belgeleri ile misyonerlerin hatıratları ışığında değerlendirmeye çalışırken, Nazım Çınar hac yolu güzergâhında bulunan Trablusşam vilayetinde dini, ilmî ve tasavvufî hayatı incelemiştir.
Bu ürüne ilk yorumu siz yapın!