Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin iletişim becerileri ile mesleğe yönelik tutum düzeylerinin arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma kapsamında farklı demografik değişkenlerin öğretmenlerin iletişim becerileri ve mesleğe ilişkin tutumları üzerinde nasıl farklar ortaya çıkardığı anlaşılmaya çalışılmıştır. Bunun yanısıra Öğretmenleri mesleki tutumları ile etkili iletişim beceri arasında nasıl bir ilişkinin olup/olmadığı incelenmeye çalışılmıştır. Araştırma 2021-2022 Yılı eğitim öğretim döneminde Artvin, Rize ve Trabzon’da görev yapan beden eğitimi ve diğer branşlardaki öğretmenlerle sınırlıdır. Bu kapsamda çalışmaya tesadüfi yönteme göre seçilmiş 385’i kadın ve 270’i erkek olmak üzere 655 öğretmen katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, İletişim Becerileri Ölçeği-Yetişkin Formu ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum Ölçeği kullanılmıştır.